Як після змін адміністративно-територіального устрою вказувати адреси в декларації?
Як після змін адміністративно-територіального устрою вказувати адреси в декларації?
З грудня 2020 року в Україні діє новий адміністративно-територіальний устрій — відповідну Постанову прийняла Верховна Рада України.
На виконання цього рішення Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло відповідні зміни до форми декларації.
Як тепер коректно заповнювати назви районів та чи потрібно зазначати назви територіальних громад розповідаємо далі.
Чому змінилися адресні блоки в декларації?
Під час адміністративної реформи Верховна Рада України прийняла Постанову № 807–IX від 17.07.2020 «Про утворення та ліквідацію районів» (далі — Постанова № 807–IX), яка передбачає ліквідацію низки районів та утворення нових. Вона містить перелік районів та територіальних громад, які до них входять.
На підставі цих змін Міністерство розвитку громад та територій України розробило новий Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (далі — Кодифікатор) (затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290).
Зважаючи на те, що актуальні зміни до Кодифікатора внесені після початку етапу декларування за 2020 рік, впровадження нового Кодифікатора у формі декларації здійснено після завершення кампанії декларування 2021 року.
Важливо: з 1 грудня 2021 року набула чинності оновлена форма декларації, яка враховує зміни в адміністративно-територіальному устрої. Тепер потрібно декларувати адреси відповідно до актуальних назв районів та зазначати назви територіальних громад.
Що потрібно знати про нові адресні блоки?
- У зв’язку з появою нового адміністративно-територіального устрою при перенесенні даних із чернетки вам потрібно буде оновити інформацію про адреси:
- 2.1 «Інформація про суб’єкта декларування»
- 2.2 «Інформація про членів сім’ї суб’єкта декларування»
- 3 «Об’єкти нерухомості»
- 4 «Об’єкти незавершеного будівництва»
- 13 «Фінансові зобов’язання»
- Інформацію про адреси в цих розділах декларації варто вказувати почергово щодо кожного поля: починаючи з поштового індексу рухатись праворуч та заповнити інформацію про область, район в області, територіальну громаду, тип та назву населеного пункту й далі за переліком.
- У полі «Автономна Республіка Крим/область/місто зі спеціальним статусом» слід вказати або назву області (чи обрати «Автономна Республіка Крим»), або міста зі спеціальним статусом: Київ чи Севастополь. Залежно від вибору в попередньому полі, наступні поля можуть автоматично блокуватись. Саме тому важливо дотримуватись послідовності заповнення адресного блоку. Це допоможе уникнути помилок при збереженні чернетки декларації і її надсиланні.
Як дізнатись актуальну назву району та територіальної громади?
Варіант 1. На порталі «Децентралізація».
Для цього слід:
- перейти на портал «Децентралізація» https://decentralization.gov.ua;
- клікнути на розділ «Новий АТУ» https://atu.decentralization.gov.ua;
- ознайомитися з інтерактивною мапою та переглянути атлас, вибравши потрібну область. Щоби знайти інформацію про назви і склад районів, які входять у конкретну область, натисніть на конкретну область на блакитній карті.
Варіант 2. Скориставшись Постановою № 807–IX.
Для цього слід:
- відкрити Постанову в одному з офіційних джерел
- знайти назву потрібної вам адміністративно-територіальної одиниці у 1-му пункті Постанови (бо саме в ньому закріплені нові назви районів, які утворено; у 2-му — ті, які ліквідовано).