ПАСПОРТ

Тиврівської територіальної громади

Вінницької області

Фото без опису

  1. Загальна інформація

 

Тиврівська територіальна громада Вінницького району Вінницької області є громадою селищного типу.

Утворилась 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 року №707-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Вінницької області» до складу Тиврівської територіальної громади увійшли 7 старостинських округів 26 населеними     пунктами, з адміністративним центром громади селищем - Тиврів.

Очолює громаду секретар Тиврівської селищної ради – Левчук Оксана Іванівна.

Фото без описуФото без опису

Адміністративний центр громади селище Тиврів розташований на відстані 29 км від  м. Вінниця, 295 км від м. Київ, 147 км від кордону з Республікою Молдова. Відстань до найближчого міжнародного аеропорту Гавришівка складає 34 км, а до міжнародного аеропорту «Бориспіль» – 310 км. Найближчий залізничний вузол – станція Гнівань, 18 км . Основними автотранспортними шляхами є дороги: Т -02-12 «Вінниця – Тиврів – Шпиків – Комаргород», О-02-03-01 «Вінниця – Сутиски – Тиврів», О-02-03-05 «Вороновиця – Тиврів – Шаргород».

 

  1. 2. Адміністративно-територіальний устрій

 

Тиврівська ТГ розташована в центральній частині Вінниччини і межує з Вороновицькою, Лука-Мелешківською, Шпиківською, Мурафською,  Сутисківською територіальними громадами.

​​​​​​Фото без опису

Площа Тиврівської селищної територіальної громади складає 427,52 км2.

Кількість населення станом на 01.01.2025 р. становить 13677 чол.

Найбільше жителів проживає в селище Тиврів (4294 осіб), найменше у селі Зарванка - 9 осіб,

Найвіддаленішими від адмінцентру громади є село Круги (27  км).

До складу Тиврівської територіальної громади увійшли:

 

 

  1. Населення

Загальна кількість населення громади станом на 01.01.2025 року становить 13677 осіб

 Соціальні групи:

  • Люди похилого віку - 2510       
  • Люди з інвалідністю (дорослі) – 111
  • Діти з інваліністю - 45
  • Учасники бойових дій Другої світової війни - 1
  •  Учасники бойових дій на території інших дерєжав (Афганістан, Чехословакія) – 34
  • Учасники ліквідації аварії на Чорнобильській ЧАЕС – 18
  • Учасники бойових дій, російсько-української війни – з 2014 р. – 113; з 2022 р. - 167   
  • Особи з інвалідністю внаслідок російсько-української війни – 13
  • Внутрішньо переміщені особи – 732 – зареєстровано; 351 – проживає
  • Багатодітні сім‘ї -180, в них дітей - 650
  • Одинокі батьки/матері - 35
  • Кількість осіб з числа дітей-сиріт або позбавлені батьківського піклування – 11
  • Опікунські сім’ї та сім’ї піклувальників – 16, в них дітей – 25
  • Люди, які постраждали від насильства за ознакою статі, домашнього насильства – 32
  • Кількість сімей, які виховують дитину з інвалідністю – 42, в них дітей – 45
  • Кількість сімей, де є дорослі інваліди – 111
  • Кількість сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та члени сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України
  • Кількість осіб, які перебувають на обслуговуванні в Центрі надання соціальних послуг: в стаціонарному відділені – 30, з них 9 ВПО;  в відділені догляд вдома – 125.

 

 

  1. Економіка та зайнятість

Тиврівська територіальна громада розташована в лісостеповій зоні правобережної частини України. Територія громади складає 42010.00 га, в т.ч. сільськогосподарських угідь 35054,6633 га (83,44 % від загальної площі), із них ріллі 29221,4654 га (83,36 % від площі с.-г. угідь), багаторічних насаджень 1436,7279 га (4,10 %), сіножатей 687,0591 га (1,96 %) i пасовищ 3709,4109 га (10,58 % від площі с.-г. угідь), ліси i iншi лiсовкритi площі складають 4888,3919 га (11,66 % від загальної площі), забудовані землі 788,6102 га (1,88 %), землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення 7,3 га (0,02 %), землі історико-культурного призначення 6 га (0,01%), землі водного фонду 506,9221 га (1,21 % від загальної площі), землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення 276,6895 га (1,21 % від загальної площі).

У приватній власності знаходиться 24911 га земель, перебувають в користувані на умовах оренди, 3400 га земель сільськогосподарського призначення та 82 га земель інших категорій.

Свою діяльність на території громади здійснює 151 сільгоспвиробник, найбільшими (площа орендованої землі перевищує 2000 га) серед яких є ТОВ «Красне-Агроінвест», ТОВ «Агро-Еталон», ТОВ «ПоділляЛатінвест».

Загальна кількість водних об’єктів – 97, загальною площею – 356 га.

 

5 . Бюджет

 

Бюджет Тиврівської селищної територіальної громади

на 2025 рік

       

грн.

Код

Найменування

Загальний фонд

Спеціальний фонд

Разом

1

2

3

4

5

ДОХОДИ, всього

123 942 542

2 274 881

126 217 423

в т.ч.

власні доходи

95 000 000

2 274 881

97 274 881

 

трансферти

28 942 542

0

28 942 542

ВИДАТКИ, всього

123 942 542

2 274 881

126 217 423

 

в тому числі:

 

 

 

0100

Державне управління

23 497 729

102 000

23 599 729

1000

Освіта

66 323 077

746 223

67 069 300

2000

Охорона здоров’я

6 484 524

0

6 484 524

3000

Соціальний захист та соціальне забезпечення

7 187 755

1 388 043

8 575 798

4000

Культура i мистецтво

3 827 168

4 615

3 831 783

5000

Фiзична культура i спорт

1 065 898

0

1 065 898

6000

Житлово-комунальне господарство

14 478 023

0

14 478 023

7000

Економічна діяльність

38 468

0

38 468

8000

Інша діяльність

1 000 000

34 000

1 034 000

9000

Міжбюджетні трансферти

39 900

0

39 900

 

 

 

 

 

 

Дефіцит, профіцит

0

0

0

 

Основні капітальні видатки

0

0

0

 

Бюджет розвитку

0

0

0

 

Програми фінансування з ДФРР, міжнародної техдопомоги

0

0

0

 

 

6. Соціальна інфраструктура

 

На території ТГ функціонують наступні заклади  соціальної сфери, що фінансуються з бюджету Тиврівської селищної територіальної громади:

  • 4 заклади охорони здоров’я, а саме: багатопрофільна лікарня(селище Тиврів), 3 амбулаторії загальної практики сімейної медицини (селище Тиврів,      с. Красне, с. Строїнці).
  • 16 заклад освіти, а саме:

 

Повна назва закладів освіти, які функціонуватимуть у 2024-2025 н.р.

ПІП керівника ЗЗСО

Електронна адреса ЗЗСО

Тиврівський ліцей Тиврівської селищної ради

Мельник Петро Віталійович

ozzsotyvrov@gmail.com

Краснянський ліцей Тиврівської селищної ради

Решетнік Галина Петрівна

reshetnik-galina@ukr.net

Строїнецький ліцей Тиврівської селищної ради

Голодюк Марина Сергіївна

strointsi.school@gmail.com

Жахнівська гімназія  Тиврівської селищної ради

Сковира Тамара Іванівна

zhahnivka@ukr.net

Гришовецька гімназія Тиврівської селищної ради

Шабатура Сніжана Яківна

grishvc-shkola@ukr.net

Василівська філія Тиврівського ліцею Тиврівської селищної ради

Гершун Оксана Олегівна

filiavasjlivka@ukr.net

Дзвониська філія Тиврівського ліцею Тиврівської селищної ради

Павленко Тетяна Володимирівна

dzvonykha1910@ukr.net

Черемошненська філія Краснянського ліцею Тиврівської селищної ради

Шіпочка Петро Віталійович

petr.shipochka@ukr.net

Заклад дошкільної освіти «Мальва» (ясла-садок)  с-ще Тиврів Тиврівської селищної ради

Малощак Антоніна Вікторівна

tiverdnz@i.ua

Заклад дошкільної освіти «Ромашка» с. Жахнівка Тиврівської селищної ради

Швидюк Людмила Дмитрівна

Zhahnivkadnz@ukr.net

Заклад дошкільної освіти «Ромашка» с. Строїнці Тиврівської селищної ради

Пшелуцька Олена Василівна

zdostrointci2015@gmail.com

Заклад дошкільної освіти «Білочка» с. Красне Тиврівської селищної ради

Мізерна Лідія Миколаївна

sadokkrasne50@gmail.com

Заклад дошкільної освіти «Сонечко» с. Черемошне Тиврівської селищної ради

Чеборака Ірина Олександрівн

cheboraka.iruna@qmail.com

Заклад дошкільної освіти «Калинка» с. Василівка Тиврівської селищної ради

Сафонічева Валентина Петрівна

vasylivkazdo2019@ukr.net 

 

Заклад дошкільної освіти «Бджілка» с. Дзвониха

Тиврівської селищної ради

Почвірна Катерина Григорівна

dzvoniha@ukr.net

Заклад дошкільної освіти «Пізнайко» с. Іванківці Тиврівської селищної ради

Форманчук Олена Олександрівна

piznayko96@qmail.com

 

 

 

 

 

  • будинок дитячої та юнацької творчості,   дитячо-юнацька спортивна школа,   дитяча школа мистецтв.

                                         Заклад позашкільної освіти

Будинок дитячої та юнацької творчості Тиврівської селищної ради

Єнютіна Олена Францівна

tuvrivbdut0@gmail.com

 

  • Інклюзивно - ресурсний центр

ІРЦ

Інклюзивно-ресурсний центр Тиврівської селищної ради

Какулія Лідія Леонідівна

irstyvrov@ukr.net

 

Фото без опису

  • Центр надання соціальних послуг ( директор - Чичкалюк Олег Анатолійович )
  • Фото без описуФото без описуФото без опису
  • Цент надання адміністративних послуг ( директор - Рябоконь Алла Сафронівна )
  •     22 заклади культури:

                  8 бібліотек,

                  13 будинків культури та клубів.

  • Фото без опису

  • Краєзнавчий музей ( директор - Олімчук Антоніна Іванівна)
  • 7. Екологія та сталий розвиток

    Клімат помірно континентальний. Середня температура повітря найтеплішого місяця – липня +18°С -+20°С, найхолоднішого – січня 5 – 6 °С морозу. Середні річні суми опадів становлять 590–650 мм. В холодний період року (листопад – березень) випадає 155 – 205 мм в теплий період року 435 – 445 мм опадів.

    Корисні копалини. На території ТГ поширені дубові та грабові ліси, поклади граніту, наявна мінерально-сировинна база. Родовища гранітів: Рахни-Полівське, Івоновецьке. Родовища піску: Тиврівське, Василівське, Онитковецьке, Новоміське, Черемошненське. Родовища глини (суглинки): Жахнівське, Лісове

    (селище. Тиврів). Родовища бентонітової глини  в с. Строїнці.

    Територією ТГ протікає  річка  Південний Буг, також є значна кількість ставків, та запаси  підземної питної води. Якість води гідрохімічними показниками задовільна і відповідає нормативам гранично допустимих концентрацій.

     Екологічна ситуація. На території ТГ відсутні промислові підприємства діяльність яких призводить до значного забруднення природного середовища. Основними джерелами забруднення навколишнього середовища є викиди в атмосферне повітря від автотранспорту, накопичення побутових відходів на сміттєзвалищах,  наявністю накопичених за минулі роки заборонених і непридатних для використання засобів захисту рослин, високий рівень розораності та ерозії земель.

     

    8. Культура, спорт та туризм

    Культура

  • Будинки культури в Тиврові, Сутисках та інших селах.
  • Бібліотеки та музеї (зокрема, історико-краєзнавчий музей у Тиврові).
  • Традиційні фестивалі, свята громади.
  • Спорт

  • Футбольні команди та спортивні секції.
  • Стадіони у Тиврові та Сутисках.
  • Проведення районних та обласних змагань.
  • Туризм

  • Тиврівський костел Святого Михайла (XVIII ст.).
  • Руїни палацу Ярошинських.
  • Природні ландшафти та річка Південний Буг.
  • Розвиток зеленого туризму.
  •  Безпека та оборона

  • На території громади розташований Тиврівський районний суд Вінницької області (в.о. головного судді Іванець Володимир Дмитрович)
  • Сектор поліцейської діяльності №1 відділення поліції №2 Вінницького РУП ГУНП у Вінницькій області (заступник начальника, капітан поліції Марценюк Віталій Миколайович )
  • Працює 2 поліцейський станції Тиврівської громади (с. Жахнівка, с. Строїнці), які обслуговує ПОГ капітан поліції Черната Василь Леонідович
  • Діє підрозділ добровольчої пожежної охорони (с. Красне)
  • Активна участь у підтримці Збройних сил України (волонтерські ініціативи, гуманітарна допомога).
  • Розвивається система цивільного захисту та територіальної оборони.
  • 9. Стратегічне планування

     

    SWOT-АНАЛІЗ Тиврівської селищної територіальної громади

    SWOT-аналіз – це аналіз у стратегічному плануванні, що полягає в розділенні чинників і явищ на чотири категорії:

    сильні (S – strengths),

    слабкі (W – weaknesses) сторони об’єкту, який аналізується; можливості

    (O – opportunities), що існують для нього або можуть з’явитися з часом і загрози

    (T – threats), з якими об’єкт зіштовхується або може зіштовхнутися протягом своєї подальшої діяльності та розвитку.

    Сильні  сторони

    Слабкі  сторони

    • Вигідне географічне розташування у центральній частині Вінницької області, близькість до обласного центру

     

    • Сприятливі умови для розвитку сільського господарства: родючі ґрунти, велика кількість водойм, річка Південний Буг

     

    • Розвинута рослинницька та садівнича галузь

     

    • Велика кількість сільгосппідприємств, великих і середніх  фермерських господарств

     

    • Наявність робочої сили і молоді для роботи у сфері сільського господарства, промисловості і послуг

     

    • Наявність вільних земельних ділянок та будівель привабливих для інвесторів у сфері сільського господарства, промисловості, туризму

     

    • Наявність родовищ граніту, піску

     

    • Розвинута спортивна інфраструктура, наявність закладів позашкільної освіти (БДЮТ, школа мистецтв, ДЮСШ)

     

    • Достатня кількість закладів освіти

     

    • Наявність ЦНАПу в смт Тиврів

     

    • Проінформованість громади про роботу та прийняті рішення влади, врахування керівництвом думки мешканців громади

     

    • Наявність інформаційних ресурсів для висвітлення роботи, життя громади: офіційний web-сайт, сторінка у соіальній мережі Facebook, газета «МАЯК».

     

    • Наявність розгалуженої мережі електропостачання, водопостачання та газопостачання та телекомунікаційного покриття (телефонний, мобільний, інтернет, поштовий)

     

    •  Розвинута система медичних установ (багатопрофільна лікарня та 3 амбулаторії)

     

    • Наявність представництв банківських установ

     

    • Привабливі природно-рекреаційні умови громади

     

    • Відсутність промислових підприємст-забруднювачів навколишнього середовища

     

    • Наявність природних ресурсів: р. П. Буг, лісові масиви, ставки, які є потенціалом для розвитку туризму

     

    • Багата історико-архітектурна та духовна спадщина
    • Нестача робочих місць, особливо для молоді

     

    • Відсутність переробних підприємств

     

    • Нестача мереж водопостачання по селах, існуюча мережа потребує реконструкції

     

    • Негативна демографічна ситуація (зменшення кількості населення, старіння)

     

    • Низька свідомість платників податків

     

    • Ненаповнені та неоснащені сільські школи, нестача кваліфікованих кадрів, слаборозвинена позашкільна освіта в селах, невідповідність матеріально-технічного забезпечення закладів освіти сучасним вимогам

     

    • Неякісні медичні послуги в сільській місцевості, нестача кваліфікованого медичного персоналу

     

    • Нерегулярне транспортне сполучення віддалених населених пунктів з адмінцентром громади

     

    • Території населених пунктів громади потребують благоустрою (освітлення, тротуари, зупинки)

     

    • Не сформована струтура виконавчих органів селищної ради, відсутність підрозділу з місцевого економічного розвитку

     

    • Пасивне відношення частини жителів громади щодо її діяльності та розвитку

     

    • Відсутність просторового планування селища та населених пунктів

     

    • Не достатня робота над створенням та просуванням іміджу громади та її можливостей

     

    • Незадовільний стан дорожнього покриття та тротуарів

     

    • Відсутність сучасної комунальної техніки та обладнання

     

    • Відсутність загальнодержавної політики у сфері поводження з твердими побутовими відходами

     

    • Затаріле діагностичне та лікувальне обладнання медичних закладів

     

    • Недостатній розвиток сфери дозвілля та ккультурно-духовного збагачення для усіх верств населення

     

    • Відтік молоді, висококваліфікованої робочої сили у міста та за кордон

     

    • Низький рівень залучення інвестицій в економіку громади

     

    • Зменшення кількості підприємств що здіснюють виробництво товарів та зниження їх потужностей

     

    • Зниження рівня грунтових вод, занедбані водойми

     

    • Не розвинута туристична інфрастурктура (готелі, ресторани, бази відпочинку ), що сприченяє слабку туристичну привабливість громади

     

    Можливості

    Загрози

    • Покращення бізнес-клімату за рахунок проактивної урядової політики

     

    • Участь у програмах міжнародної технічної допомоги, національних і регіональних програмах, зокрема тих, які стосуються освіти, підтримки людей з вразливих категорій, спорту, розвитку малого і середнього бізнесу та інвестицій

     

    • Зростання попиту на продовольство на світовому ринку, що стимулюватиме виробництво та переробку продукції сільського господарства

     

    • Зростання популярності сільського, зеленого, культурного, світоглядного туризму в Україні та Європі

     

    • Підвищення  інвестиційної  привабливості держави, регіону і громади

     

    • Завершення реформ у державі (адмінтерустрій, медична, освітня)

     

     

    • Міграція населення до сусідніх міст та за кордон

     

    • Продовження негативних змін клімату

     

    • Зменшення запасів підземних та поверхневих вод

     

    • Нестабільність національної валюти

     

    • Продовження війни на Сході країни, поширення терористичної загрози на інші регіони

     

    • Зростання цін на енергоносії

     

    • Нестабільна політична ситуація, погіршення міждержавних відносин з основними закордонними партнерами України

     

    • Відсутність національної системи залучення та гарантування інвестицій

     

    SWOT-аналіз дає змогу виявити ті сильні і слабкі сторони, які потребують найбільшої уваги і зусиль з боку громади. В умо­вах децентралізації кожна громада має знайти і активно про­сувати свої унікальні можливості.

    Наявність родючих чорноземів, розвинуті сільськогосподар­ські і тваринницькі господарства визначають для Тиврівської територіальної громади можливість поглибле­ної переробки та розвиток харчової промисловості на ос­нові власної сировинної бази.

    На основі проведеного SWOT-аналізу робочою групою було визначено Місію та Стратегічне бачення розвитку Тиврівської територіальної громади до 2030 року.

  • Пріоритет 1.

    Економічний добробут громади

    Обґрунтування: економічний добробут громади неможли­вий без розвитку місцевої економіки, тому громада має вико­ристати всі місцеві конкурентні переваги.

    Мета: за допомогою інтелектуальних, людських, інституцій­них, інфраструктурних, енергетичних, фізичних та природ­них ресурсів побудувати в громаді власну, прозору, зростаю­чу і «самоокупну» економічну систему, яка не тільки залучить інвестиції, підтримає розвиток існуючого місцевого бізнесу, створить нові робочі місця, а й наповнить місцевий бюджет.

    Ціль 1.1. Інвестиційно та туристично приваблива громада

    Залучення інвесторів у галузь переробки та створення для них привабливих умов - одне з найголовніших завдань гро­мади. Реалізація проєктів, а також спрощення процедури ін­вестування в економіку громади, розробка системи префе­ренцій для інвесторів, дозволить громаді стати привабливим майданчиком для залучення стратегічних інвесторів та роз­витку високопродуктивних ресурсів.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): інвестори, підприємці, ма­лий та середній бізнес, фермери.

    Заходи/проєкти:

    1.1.1. Аудит ресурсів ТГ (землі, комунальні заклади, родовища корисних копалин, комунальні заклади, працівники ОМС, інвес­тиційно та туристично-привабливі об`єкти).

    1.1.2. Підготовка фахівців, які будуть готувати проєкти на конкур­сні програми (з числа працівників ОМС і активу громадськості).

    1.1.3. Розробка інвестиційного паспорту громади.

    1.1.4. Відбір потенційно-привабливих об`єктів і розробка інвес­тиційної пропозиції для залучення інвестора в галузь переробки.

    1.1.5. Розвиток туристичної інфрастктури, зеленого та інших видів туризму шляхом формування каталогу туристичних об’єктів у громаді.

    1.1.6. Сприяння створенню нових інституцій місцевого, економічного і територіального розвитку.

    1.1.7. Створення позитивного іміджу громади.

    Ціль 1.2. Прозорий та успішний бізнес на конкурентних за­садах

    Надання суб`єктам підприємницької діяльності на прозорих конкурсних засадах під об`єкти комерційного призначення земельних ділянок, комунальних об`єктів або потенційних туристичних об`єктів – це найбільш ефективний спосіб на­повнення місцевого бюджету. Застосування механізму пу­блічно-приватного партнерства в управлінні територіями не тільки сприятиме залученню ресурсів, а й вирішить ча­стину соціально-економічних та екологічних проблем, за­безпечить економічний добробут громади та туристичну привабливість. Відновленню довіри до влади сприятиме гро­мадський контроль за умови дотримання всіма сторонами принципів партнерства і рівноправ­ності, відкритості та відповідальності, раціональності й зба­лансованості, узгодженості інтересів та запобігання корупції, компетентності, політичної незалежності.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): інвестори, підприємці, ма­лий та середній бізнес, фермери.

    Заходи/проєкти:

    1.2.1. Створення майданчика для представлен­ня інвестиційно привабливих об`єктів громади, по яких пропонуєть­ся публічно-приватне партнерство або інший механізм співпраці, з прозорими правилами для бізнесу.

    1.2.2. Сприяння розвитку малого та середнього бізнесу та інновацій.

    Ціль 1.3. Зайнятість населення

    Працевлаштування населення сільської місцевості на під­приємствах, що використовують землі сільгосппризначення, надасть змогу забезпечити ефективне виробництво, задо­вольнить потреби працівників-мешканців громади, напов­нить місцевий бюджет і відродить соціальну сферу села. На­вчальні тренінги та семінари, місцеві програми для підтримки та розвитку підприємців і підприємців-початківців дозволять здобути знання і навички ефективного ведення підприєм­ницької діяльності.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): інвестори, підприємці, ма­лий та середній бізнес, фермери, молодь, безробітні, соці­ально незахищені верстви населення, особи з інвалідністю, пенсіонери, молодь, працівники підприємств.

    Заходи/проєкти:

    1.3.1. Надання суб`єктам підприємницької діяльності дозволів на реконструкцію приміщень для використання під бізнес (у разі необхідності) із працевлаштуванням місцевих мешканців.

    1.3.2. Створення консультаційного центру для мешканців грома­ди щодо ведення підприємницької діяльності та спрощення ро­боти бізнесу, проведення навчальних тренінгів та семінарів.

    1.3.3. Розвиток кооперативного руху (молочна галузь, садівниц­тво-ягідництво).

    Пріоритет 2.

    Розвинена інфраструктура на засадах сталого розвитку

    Обґрунтування: комплексний благоустрій території громади, розвиток інфраструктури у сфері дорожнього та мостового господарства, якісні комунальні послуги, спрямовані на задо­волення базових потреб громади і забезпечення нормальних умов проживання відповідно до стандартів.

    Мета: покращити умови проживання та соціально-побутові умови всіх мешканців громади, полегшити самообслугову­вання людей похилого віку та людей з обмеженими фізични­ми можливостями, підвищити безпеку руху водіїв, пішоходів, велосипедистів та пасажирів.

    Ціль 2.1. Доступна питна вода

    Проблема нестачі та низької якості питної води пов`язана з виснаженням запасів прісних підземних вод, а також техно­генним впливом на якість води в існуючих джерелах. Розв`я­зання проблеми забезпечення якісною питною водою всіх населених пунктів громади полягає в реконструкції та будів­ництві групових і локальних об`єктів водопостачання, очи­щенні та знезараженні громадських криниць (санація).

     

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади.

    Заходи/проєкти:

    2.1.1. Розробка документації та підтримка проєктів по встановлен­ню централізованої системи водопостачання, водовідведення, бу­дівництво та реконструкція водогонів, свердловин..

    2.1.2. Очищення та знезараження громадських криниць.

    2.1.3. Покращення інженерної інфрастуктури

    2.1.4. Розвиток системи управління твердими побутовими відходами.

    2.1.5. Впровадження ефективного енергоменеджменту та енергомонторингу.

    Ціль 2.2. Розширений спектр комунальних послуг

    Реалізація проєктів, а саме розробка і затвердження схеми санітарної очистки населених пунктів громади відповідно до правил благоустрою, організація робіт зі збирання та ви­везення твердих та рідких побутових відходів, налагодження системи роздільного збору побутових відходів та системи поводження з рідкими відходами (асенізація), не тільки міні­мізує потрапляння небезпечних речовин в ґрунтові води, по­кращить стан водойм, а й скоротить кількість осіб, які страж­дають від нестачі води, збереже здоров`я людей.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади.

    Заходи/проєкти:

    2.2.1. Розробка і затвердження схеми санітарної очистки населе­них пунктів громади, у тому числі з організації робіт зі збирання та вивезення твердих та рідких побутових відходів.

    2.2.2. Налагодження системи поводження з побутовими відхода­ми інформаційно-просвітницька кампанія з роздільного збору побутових відходів.

    2.2.3. Налагодження системи поводження з рідкими відходами (асенізація).

    2.2.4. Придбання сучасної комунальної техніки для обслугову­вання всіх населених пунктів ТГ.

    Ціль 2.3. Якісна дорожня інфраструктура та доступні

    транспортні послуги

    Реалізація проєктів гарантуватиме безпеку всім учасникам дорожнього руху, створить для мешканців громади зручні умови проживання, праці і відпочинку, розвине велоінфра­структуру громади. Співпраця з перевізниками, спромож­ними забезпечити належний технічний стан, чистоту та ком­форт транспортних засобів, культуру водіння, покращить якість наданих послуг.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади.

    Заходи/проєкти:

    2.3.1. Капітальний та поточний ремонт дорожнього покриття, мостових переходів, зупинок, освітлення, тротуарів із врахуван­ням потреб людей з обмеженими фізичними можливостями.

    2.3.2. Встановлення вуличних урн, лавок, ліхтарів та інших елементів благоустрою.

    2.3.3. Забезпечення транспортної доступності для населення всієї громади, систематичні та якісні послуги з перевезення громадським автотранспортом.

    2.3.4. Модернізація систем зовнішнього освітлення.

     

     

    Пріоритет 3.

    Якісна дошкільна та загальна середня освіта в громаді

    Обґрунтування: кожна дитина повинна мати доступ до якіс­ної освіти, спрямованої на розвиток соціального досвіду, осо­бистісних якостей, оволодіння компетенціями, що потрібні в сучасному світі.

    Мета: створити всі необхідні умови для забезпечення якісної дошкільної та загальної середньої освіти, що сприятиме все­бічному розвитку, вихованню, навчанню, виявленню талантів, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самов­досконалення і здобуття освіти упродовж життя, готової до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідаль­ності, трудової діяльності та громадянської активності, дбай­ливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля.

    Ціль 3.1. Адаптована мережа дошкільних та шкільних на­вчальних закладів із сучасними умовами, що забезпечу­ють якісну освіту

    Поставлена мета – забезпечення рівноправної та якісної по­чаткової та середньої освіти, що дозволяє домогтися хороших результатів навчання. Реалізація проєктів створить освітній простір доступним, безбар`єрним, надасть змогу дітям з об­меженими можливостями навчатися у звичайних класах і от­римувати таку ж освіту, як і решта дітей, реалізовувати різні освітні програми, з урахуванням особливостей навчальних закладів та базових освітніх програм, напрямів позашкільної діяльності, а також інших потреб учасників освітнього проце­су. Навчальні заклади мають враховувати інтереси всіх дітей, їхні особливі потреби та гарантувати безпечне, ефективне середовище навчання.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): діти (зокрема з обмеженими можливостями), молодь, сім`ї.

     

    Заходи/проєкти:

    3.1.1. Капітальний ремонт, реконструкція, термомодернізація приміщень дошкільних та шкільних навчальних закладів із вра­хуванням потреб людей з обмеженими можливостями.

    3.1.2. Оснащення дошкільних та шкільних закладів, необхідним для навчального процесу сучасним обладнанням.

    3.1.3. Придбання шкільних автобусів для організації якісного під­везення учнів та педагогічних працівників до навчальних закла­дів.

     

    Пріоритет 4.

    Фізичний та психологічний добробут громади

    Обґрунтування: кожен мешканець громади повинен мати доступ до медичних та адміністративних послуг, можливість культурного, духовного та фізичного розвитку. Їх доступність та якість – основні показники цивілізованості країни. Адже за­доволення потреб і досягнення цілей громади фактично озна­чає її функціонування та розвиток.

    Мета: створити всі необхідні умови для забезпечення користу­вання своїми особистими правами як людини та громадянина в отриманні медичних та адміністративних послуг, підтрима­ти системну освіту або самоосвіту, комп’ютерну грамотність, підсилити соціальні зв`язки із суспільством, міжособистісне спілкування, дозвілля, відродження та збереження народної культури.

    Ціль 4.1. Адаптована мережа медичних закладів, що спро­можна надати кваліфіковану медичну допомогу

    Мережа закладів охорони здоров’я потребує приведення її у відповідність з реальними потребами населення у медичних послугах. Створення ефективної моделі організації системи охорони здоров`я в громаді, а саме сучасне обладнання та сучасні підходи до лікування, організація праці, оптимальне робоче навантаження дасть змогу покращити якість та підви­щити ефективність медичних послуг шляхом оптимального взаємного розподілу функцій, збільшити загальний об’єм ме­дичних послуг, знизити витрати в розрахунку на одну надану медичну послугу, що сприятиме економії коштів громади.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади.

    Заходи/проєкти:

    4.1.1. Капітальний ремонт і реконструкція приміщень фельдшер­ських пунктів, амбулаторій, багатопрофільної лікарні Тиврівської селищної ради, відкриття нових від­ділень та їх оснащення з урахуванням потреб людей.

    4.1.2. Придбання автомобілів швидкої медичної допомоги для транспортування пацієнтів.

    Ціль 4.2. Доступні адміністративні послуги

    Віддаленість населених пунктів від центру громади смт Тиврів та кількість мешканців, які в них проживають, є вагомими фак­торами для утворення віддалених робочих місць для надання адміністративних послуг. Реалізація проєктів полягає в орга­нізації віддалених робочих місць, із застосовуванням ротації адміністраторів і режиму неповного робочого тижня (прийому в певні визначені дні та години) та інформування про роботу органів місцевого самоврядування.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади, пра­цівники підприємств, інвестори, підприємці, малий та середній бізнес, фермери, громадські організації.

    Заходи/проєкти:

    4.2.1. Організація віддалених робочих місць адміністраторів ЦНАП, підготовка фахівців.

    4.2.2. Створення інформаційного інтернет-порталу для інфор­мування громадськості про роботу органів місцевого самовря­дування.

    Ціль 4.3. Спортивна та освічена громада

    Зменшення тривалості життя громадян, загострення криміноген­ної ситуації, особливо у молодіжному середовищі, є наслідком несформованості сталих культурних традицій та мотивацій щодо ведення здорового способу життя. Культура і спорт – це той май­данчик, що об’єднує людей, надає можливості для дозвілля, розваг, навчання й обміну досвідом з іншими. Досягненню мети сприятиме створення умов для поліпшення здоров’я жителів громади шляхом залучення широких верств населення до систематичних занять фі­зичною культурою та масовим спортом, популяризації здорового способу життя, максимальної реалізації здібностей обдарованої молоді, зокрема й молоді з обмеженими фізичними можливостями за місцем проживання та місцях масового відпочинку населення, а також додасть цінності іншим сферам, таким як туризм і бізнес. Реалізація проєктів полягає в об’єднанні громади культурними та спортивними заходами, такими як фестивалі чи змагання, створю­ючи соціальну солідарність і згуртованість, сприяючи соціальній інтеграції, розширюючи можливості громади.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади, турис­ти, спортсмени, громадські організації.

    Заходи/проєкти:

    4.3.1. Облаштування стадіонів та спортивних майданчиків у всіх населених пунктах ОТГ.

    4.3.2. Розширення мережі спортивних закладів, дитячо-юнацьких клубів.

    4.3.3. Ремонт і реконструкція приміщень сільських клубів, біблі­отек; їх трансформація у сучасні осередки культурного дозвілля та просвіти (багатофункціональні «хаби») з урахуванням потреб людей з обмеженими можливостями.

    4.3.4. Започаткування та промоція регулярних культурних і спор­тивних заходів в ОТГ.

    Пріоритет 5.

    Соціальне зближення в громаді

    Обґрунтування: соціальне зближення стимулюватиме зв`яз­ки в громаді та дозволить мешканцям спільно шукати шляхи вирішення існуючих проблем, розбудовувати довіру, взаємну повагу, партнерські відносини.

    Мета: створити всі необхідні умови для підтримки місцевих актив­ностей, громадських організацій, культурно-мистецьких ініціатив.

    Ціль 5.1. Об`єднана, соціальна зближена громада

    Відсутність спільних інтересів, заходів у громаді знижує її со­ціальну активність. Наслідком такого явища є відтік населення (особливо молоді) із сільської місцевості у великі міста. Реалі­зація проєктів на таких засадах як рівність у праві використан­ня, безпека, чистота, комфорт та естетичність створить спільні громадські простори для різних вікових груп населення, осе­редки громадської активності і зблизить громаду.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади.

    Заходи/проєкти:

    5.1.1. Будівництво/ремонт дитячих майданчиків у всіх населе­них пунктах ТГ.

    5.1.2. Облаштування зон відпочинку у всіх населених пунктах ТГ із врахуванням потреб людей з обмеженими фі­зичними можливостями.

    Ціль 5.2. Збережена традиційна культура

    Культурна спадщина – чинник самоідентифікації громади. Реа­лізація проєктів збереже історико-архітектурне середовище, а просвітницькі заходи і промоція, залучення мешканців до від­новлення спадщини та впорядкування громадських просторів сприятиме збереженню і зміцненню зв`язків у громаді, органі­зації змістовного дозвілля.

    У межах цієї цілі молодіжним активом громади підготовлено проєкт «Реконструкція Тиврівського центрального парку». Ре­алізація проєкту, окрім благоустрію парку, включає будівниц­тво волейбольного та баскетбольного майданчиків, комплексу Workout, літньої сцени, реконструкцію історичного муру.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади, туристи.

    Заходи/проєкти:

    5.2.1. Реконструкція центрального парку смт Тиврів.

    5.2.2. Відбудова/реставрація пам`яток культурної спадщини в на­селених пунктах з облаштуванням громадських просторів.

    5.2.3. Створення центрів культури та етнографії для збереження і розвитку традицій кожного села і міста громади.

    5.2.4. Промоція фестивалів «Мамина Піч», «Картопляфест», «Строїнецькі посиденьки», «Івана-Купала», па­раду візочків та велосипедиків, днів населених пунктів, тощо.

    Пріоритет 6.

    Безпечна громада

    Обґрунтування: посилити спроможність громади вирішувати проблеми, що пов`язані з безпекою, розвивати правове та без­печне середовище на основі діалогу різних зацікавлених сторін, з урахуванням потреб населення у т. ч. із вразливих категорій.

    Мета: створити безпечне середовище комфортне для прожи­вання та ведення бізнесу, покращити екологічну ситуацію на території громади, сформувати відповідальну спільноту, підси­лити захищеність для всіх мешканців громади.

    Ціль 6.1. Рівноправність, відкритість та відповідальність

    Створення та започаткування роботи безоплатного сервісу правової допомоги не тільки забезпечить доступ до неї осо­бам, які потребують такої допомоги (особливо серед вразли­вих верств населення), а також підвищить загальний рівень правової культури, покращить правову освіту населення, на­дасть мешканцям громади необхідний рівень правових знань, сформує у них повагу до права.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади, соці­ально незахищені верстви населення, безробітні, особи з ін­валідністю, громадські організації.

    Заходи/проєкти:

    6.1.1. Створення та започаткування роботи сервісу з надання пра­вової допомоги жителям громади щодо відстоювання і захисту їхні прав як громадян (юридична консультація).

    6.1.2. Створення кризових центрів для осіб, які опинилися в скрутних життєвих обставинах.

    6.1.3. Відновлення місцевих дільничних пунктів поліції.

    Ціль 6.2. Відсутність екологічних правопорушень та підвищення заходів безпеки, громадського порядку.

    Прозоре прийняття рішень, реалізація яких впливає на стан довкілля, формування у населення екологічного світогляду, компенсація шкоди, заподіяної порушенням законодавства є основними принципами охорони навколишнього природного середовища. Реалізація проєктів сприятиме діалогу між владою, бізнесом і громадою, розумінню відповідальності кожною сто­роною, формуванню нової моделі громадянського суспільства, здатного активізуватися навколо вирішення проблем.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади, інвес­тори, підприємці, малий та середній бізнес, фермери, громад­ські організації.

    Заходи/проєкти:

    6.2.1. Створення майданчику для вирішення проблеми з місцевими підприємствами-забруднювачами зі зни­ження екологічного навантаження на навколишнє середовище.

    6.2.2. Створення «гарячої лінії» для повідомлень про факти еко­логічного забруднення населенням та підприємствами.

    6.2.3. Встановлення камер відеоспостереження.

    Ціль 6.3. Раціональне використання природних ресурсів у громаді

    Забезпечення населення і галузей економіки водою залежить від еко­логічного стану річок і водойм. Найбільш ефективним заходом змен­шення впливу стоків на водні об’єкти є їх очищення на очисних спору­дах. Реалізація проєктів дозволить не тільки зменшити забруднення водойм та ґрунтів побутовими відходами та токсичними речовинами, а й ліквідувати/знизити антропогенне навантаження на довкілля.

    Бенефіціари (вигодонабувачі): усі мешканці громади, інвес­тори, підприємці, малий та середній бізнес, фермери, громад­ські організації.

    Заходи/проєкти:

    6.3.1. Ліквідація стихійних сміттєзвалищ, паспортизація полігонів побутових відходів.

    6.3.2. Розчищення русел річок, водойм.

    6.3.3. Реконструкція очисних споруд у селищі Тиврів

     

    ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ

     

    Територіальна громада наразі перебувє на початку свого шля­ху до більш масштабної інтеграції та перетворення в сталу і сформовану громаду. Кінцевою метою інте­грації є об’єднання її мешканців і, як наслідок, формування згуртованої та єдиної громади. Місцева влада разом з актив­ними мешканцями повинні спільно працювати над побудо­вою об’єднаної громади шляхом налагодження взаємовідно­син, взаємодії, а також підвищення рівня довіри серед жителів населених пунктів.

    Основна мета інтеграції ТГ полягає в тому, щоб усі населе­ні пункти та їхні жителі сприймали громаду в одному ключі шляхом:

  • визначення спільних цілей та пріоритетів розвитку, які мають вирішальне значення для майбутнього громади (підготовка стратегії розвитку). Цей процес має на меті об’єднання мешканців та різних зацікавлених сторін з метою формування бачення майбутнього розвитку (спільна участь);
  • організацію громадських заходів, об’єднання активних мешканців, установ та організацій (колективна діяльність та солідарність);
  • об’єднання мешканців громади та їхня співпраця в різних сферах (комунікація та спільна діяльність). В основному, це формування соціального капіталу громади;
  • створення підґрунтя для самореалізації та особистісного розвитку мешканців у громаді (індивідуалізм та добробут);
  • належність до громади та відчуття спорідненості зі «СВОЄЮ громадою» (територіальна ідентичність). Створення локальної ідентичності - це остання фаза довготривалого процесу, оскільки йдеться про формування певної системи цінностей та норм поведінки мешканців громади.
  • Розвиток відносин та взаємодія між мешканцями громади в межах ТГ має бути результатом діяльності самих мешканців та місцевої влади через участь у громадському житті громади, бажання до об’єднання та спільної праці задля формування соціальних зв’язків, соціального капіталу, взаємоприйнятних норм і формування, таким чином, взаємної довіри та відчуття ідентичності.

    Необхідність подальшої інтеграції набуває ще більшого зна­чення, враховуючи масштаб викликів, які наразі постають пе­ред ТГ:

    економічний спад та інші наслідки COVID

    організація роботи адміністрації ТГ та управління процесами (надання адміністративних, соціальних та державних послуг);

    загрози сталому зростанню (негативні демографічні тенденції, погана інфраструктура, забруднення та зміни клімату).

    Процес інтеграції ТГ вимагає об’єднання розріз­нених факторів розвитку (ресурсних, управлінських, еконо­мічних, фінансових, людських), які існують окремо в населе­них пунктах, що об’єдналися в одну ТГ.

    Як документ, Стратегія розвитку Тиврівської об’єднаної тери­торіальної громади до 2030 року, визначає конкурентні пере­ваги, унікальні особливості та напрямки зростання цієї кон­кретної території. Крім того, Стратегія 2030 має вирішальне значення для майбутнього ТГ, оскільки дає поштовх громаді до подальшої інтеграції.

    Інструменти, які варто використовувати в процесі впрова­дження Стратегії 2030 року:

  • удосконалення роботи місцевої влади – інституційна розбудова та ефективне управління;
  • місцевий бюджет та залучення інвестицій;
  • державні та регіональні фонди та програми;
  • розробка документації щодо просторового плануван­ня;
  • міжмуніципальне та міжрегіональне співробітництво (спільні проєкти, регулярна комунікація, обмін досві­дом, меморандуми про співпрацю);
  • державно-приватне партнерство, міжнародні проєкти (міжнародні фінансові організації, міжнародна техніч­на допомога, гранти);
  • фонди корпоративно-соціальної відповідальності;
  • активне громадянське суспільство.
  •  

     

    SWOT-аналіз дає змогу виявити ті сильні і слабкі сторони, які потребують найбільшої уваги і зусиль з боку громади. В умо­вах децентралізації кожна громада має знайти і активно про­сувати свої унікальні можливості.

    Наявність родючих чорноземів, розвинуті сільськогосподар­ські і тваринницькі господарства визначають для Тиврівської територіальної громади можливість поглибле­ної переробки та розвиток харчової промисловості на ос­нові власної сировинної бази.

    На основі проведеного SWOT-аналізу робочою групою було визначено Місію та Стратегічне бачення розвитку Тиврівської територіальної громади до 2030 року.

     

    10 . Інформаційне забезпечення

    Офіційний вебсайт Тиврівської територіальної громади є головним джерелом інформації для мешканців, бізнесу та гостей громади. Через нього забезпечується публічність діяльності органів місцевого самоврядування, висвітлюється актуальна інформація про життя громади та доступні послуги.

    Основні функції вебсайту:

  • Оприлюднення рішень сесій, виконкому, розпоряджень голови громади
  • Публікація новин, оголошень, повідомлень
  • Приклад вебсайту: https://tyvrivska-gromada.gov.ua/
    Тиврівська громада поступово інтегрує практику відкритості даних відповідно до вимог законодавства України.

    Типи опублікованих відкритих даних:

  • Бюджет громади (доходи та витрати)
  • Реєстри комунального майна
  • Договори закупівель (через портал Prozorro)
  • Кадрові дані (посади, конкурси, вакансії)
  • Адресний реєстр громади
  • Перелік об'єктів нерухомості та землі
  • Дані про місцеві податки та збори
  •  
  • Електронні сервіси

    Тиврівська громада надає громадянам доступ до базових електронних сервісів, у тому числі через державні платформи.

    Доступні електронні сервіси:

  • Подання звернень громадян онлайн
  • Електронна черга в дитячі садочки
  • Онлайн-оплата податків та зборів
  • Доступ до публічної кадастрової карти
  • Запис на прийом до посадових осіб громади
  • Сервіси державних порталів:
    • Дія — подання заяв, витягів, реєстрація бізнесу
    • Prozorro — перегляд публічних закупівель
    • Єдиний державний веб-портал електронних послуг
  • Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи) та їх мережа

    ЦНАП є ключовою ланкою у наданні адміністративних послуг мешканцям громади.

    Головний ЦНАП громади:

  • Адреса: селище Тиврів, вул. Тиверська 32
    • Контакти: Email: cnap@tyvrivska-gromada.gov.ua
  • Графік роботи: Пн-Пт 08:00 – 17:00, обідня перерва 13:00 – 14:00
  • Надавані послуги:

  • Реєстрація/зняття з місця проживання
  • Видача довідок про склад сім’ї, місце проживання
  • Земельні питання (довідки, витяги)
  • Соціальні послуги (субсидії, пільги)
  • Державна реєстрація актів цивільного стану (через взаємодію з РАЦС)
  • Фото без описуПослуги реєстрації бізнесу та нерухомості
  •  
  • Розміщення контактної інформації посадових осіб
  • Інформація про бюджет громади, плани соціально-економічного розвитку, програми громади
  • Розділи для бізнесу, освіти, культури, спорту, медицини та ін.
  •